21 juni 2009

Midsommarpyssel

Vi har haft en finfin midsommarhelg i en vacker del av vårt avlånga land, jag och mina båda systrar med familjer. Det har mestadels varit riktigt bra väder, och vi är så nöjda! Det blev bad för några, men inte för mig som är badkruka. 

Så mycket pysslat har det förstås inte blivit med så mycket folk omkring sig, men lite redwork hann jag med. Jag köpte några Kristin Langebraaten-broderier när jag var på NQT och ett av fyra är nu klart. Kanske inte helt säsongsanpassat?

Svågern fyllde år dagarna innan midsommar, och han fick ett förkläde för att kunna ansvara för grillningen. Det är dock inte Jan som har förklädet på sig på bilden om någon undrar... Motivet är från Linnéa Art line.
Jag hade inte med mig uppifrånochned-koftan under helgen, men så här långt har jag kommit:

Nu längtar jag efter att fortsätta på den!
**Anette**

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar