30 apr. 2012

Strömmande solar

Vilken fantastiskt fin Valborgsmässoafton vi haft idag!
I strålande sol packade vi picnickorgen och åkte till - passande nog - Solstadström.
 Långa rader av nybyggda fiskestugor.
 Lite fika på den bryggan skulle inte kännas fel.
 Så välskött och fint!
 Och så naturligt.
 Marströmmen forsade på bra bitvis. 
 Kan man tänka sig - en stenbro!
 Den här underbara utsikten hade vi från vårt picnicställe. 

 Över Marströmmen går en gammal hängbro, men den är tyvärr i dåligt skick. Maken vågade sig ut några meter, men eftersom en del stag hade rostat sönder så blev det inte mer.
 Slånbärsbuskarna i full blom.
Ser ni, där på fundamentet - någon har målat av stenbron. Kul!

Som avslutning på Valborg, som föresten handlar om både häxor och helgon, tar jag och virkar kant på min sjal. En fri tolkning av Sarahs underbara rosa som hon hade på sig när vi var i Omberg. Att härma är den finaste av komplimanger.
Elda försiktigt ikväll!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder. Ser skönt ut.
    Innan du byter de översta bilderna måste jag bara säga att jag blir så glad varje gång jag ser dem och dig. Kanske de snyggaste du haft.
    Kram Ingbritt K

    SvaraRadera