27 aug. 2012

En glimt av andra världar

Alla dagar är inte lika kul, och den snusförnuftige säger att tråkiga dagar behövs för att man ska känna hur roligt det är när det är en bra dag. Hm, jag tror man hade känt det ändå...
Dagen har ägnats åt små saker, i liten skala.
Under åren när jag inte orkat/velat/kunnat läsa så har jag ändå samlat på mig en hel hög böcker, böcker som nu kommer till glädje när jag återfått läslusten.
Sonat till Miriam är jättefin, lågmäld på ett vackert sätt, skriven ur ett spännande perspektiv - det är inte så vanligt att kvinnliga författare skriver som man i första person.Härliga porträtt från Nya Zeeland, Polen och Sverige, och min lust att besöka Krakow ökade. 
Nu övergår jag till att läsa i stället för att lyssna, för två böcker av Marita Conlon-McKenna väntar.

1 kommentar:

  1. Jag är så glad för din skull - att kunna läsa igen är härligt.

    SvaraRadera