12 dec. 2012

Med blixtens hastighet - jodå

Jo, jag är en snabbstickare. Och en snabbquiltare också. När jag känner för det. Fast just nu quiltar jag inte alls, syr inte kläder heller och har inte ett broderi på gång. Suck. Nåja, jag stickar i alla fall.
Koigugarnet är uppstickat, knappt 100 gram blev en två meter lång sjal. Det finns en överhängande risk att den här tarmen kommer rulla sig men jag tror inte att det kommer göra så mycket. Jag vill bara sno den ett par varv runt halsen och då kanske det inte gör något om kanten rullar sig. Vi får se när den torkat. 
Spetskanten är från mönstret Annis men det slätstickade följer inte alls mönstret för jag ville ha en rakare och längre sjal. Kanten är en I-cord. Stickor 3,5 mm.

För övrigt så sjunger änglarna, 12 dagar kvar till jul, och så är det ju det magiska datumet idag med samma siffror. Jag har julpyntat lite, med betoning på lite, men i alla fall. 
I morgon är det Lucia och tandläkarbesök. Kan man betrakta det som julpyntande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar