26 jan. 2013

Fast på kroken

Att lära mig gammalt hantverk gör mig alldeles lycklig och idag har jag fyllt på ordentligt med lyckoenergi genom att lära mig kroka. Jag som virkat och stickat så mycket har aldrig testat förut, men nu är jag hooked!
Linda på Garnstumpan  är jättebra på att lära ut, så först blev det en provmudd för att lära uppläggning och de olika maskorna. Det gav också ett bra mått på hur löst eller hårt man krokar.
Min mudd blev för stor så jag la upp färre maskor och började på en ny.
Och nu, några timmar senare är det en halv vante! 
Jag krokar i garnet Odin, dels ett melerat, dels ett vitt. 
Nerifrån och upp syns uppläggning, aviga maskor, räta maskor och sist mosskrokning.
Like it!

4 kommentarer:

  1. Härligt att lära sig nya saker - fint blir det också :)

    SvaraRadera
  2. Det blir fint! Alltid lika roligt att lära sig nya tekniker. Jag håller på med smygmaskvirkade vantar.

    SvaraRadera
  3. Det var så inspirerande att se alla sitta fullt koncentrerade över sina krokningar :)

    SvaraRadera