2 aug. 2013

Kluven men också hel

En smula ambivalent har jag varit idag för jag har ju både velat quilta på det stora frostnupna täcket och sticka på min roliga spetskofta. Sådan tvehågsenhet kan bara bemötas med att göra något helt annat så jag åkte till syrran för god fredagslunch tillsammans med henne, vår bror och deras familjer. Lite fastermys är toppen (så mycket mostermys blev det inte för 15-åriga systerdottern tycker det är så lagom kul att busa med mig, eller någon annan som inte är i hennes ålder för den delen).
När jag kom hem, mätt och nöjd, så kunde jag enkelt prioritera. Först satt jag ute och stickade tills myggen blev för närgångna.
Sen flyttade jag in på altanen och quiltade de resterande åtta blocken.
Nu återstår att quilta en drygt tio meter lång och 15 cm bred bård. Det tar jag tag i vilken dag som helst när andan och orken faller på. Faktum är att jag tycker att det är lättare att quilta mitt inne i ett stort täcke än ute längs kanterna. Det drar sig så lätt för täcket är tungt.
Nu är det helt klart upplagt för fredagsmys - alltså fortsätter jag med spetskoftan!
Gillar´t.
Nu känner jag mig hel igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar