20 okt. 2013

Efteråt blir det som det blir

Efter några härliga dagar i syträffsbubblan så uppstår ofrånkomligen en postsyträffsdepp. Jag har varit hemma många timmar men orkar liksom ingenting, tar mig inte för ett endaste dugg och hade inte min käre make burit in alla grejer från bilen hade säkert väskor och kassar fått stanna där. Jag har några saker som måste bli klara den här veckan som kommer men eftersom hjärnan vägrar samarbeta innan den acklimatiserat sig utan symaskinssurr och fina syvänner så ger jag upp och sitter timme efter timme i soffhörnet och bara väntar på att jag ska bli hel och funktionsduglig igen. Det tar bara lite tid.

Det sista jag gjorde på syträffen var att sätta igång med det andra lila täcket i regnbågsutmaningen, täcke nummer 20!
Mycket lila, mycket vitt och lite limegrönt ska det bli.
Ett första provutlägg med en del av blocken innan jag packade ihop mina saker såg ut så här.
Det kommer bli läckert krispigt fräscht hoppas jag.

Nu tar vi kväller och i morgon är det andra saker än sömnad som hägrar.
En stor Kram till fina syvänner som förgyller livet!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du så sakterliga hittar tillbaka till vardagen men kan ta med dig energin från syhelgen <3. Jag måste våga äka på en syhelg någon gång och likaså våga ge mig in i lapptäcksvärlden.

    SvaraRadera