1 okt. 2013

Jo då, så att ehhh...

Alltså, en del människor är underbara och fantastiska! En av dem kom förbi och lämnade den allra sötaste lilla pelargonen till mig idag. Vilket passande namn den har!
Skira små rosa blommor och bladen doftar gott. 
Tack snälla snälla du!

För övrigt borde jag använt min eftermiddag och kväll till en del nyttiga saker men det blir ju inte alltid som man tänkt... Fast man får ju aldrig så mycket gjort som när man måste göra något viktigt/nyttigt/tråkigt/tidspressat, eller hur?
Så med andra ord har gårdagens vante fått en make. 
Läs allt om Karins hitte på(se) i gårdagens inlägg om ni missade det.
Om någon undrar så gjorde jag om tumspetsen på första vanten för den andra blev bättre. Tror ni det hjälpte? Tveksamt... men nu måste jag ta tag i det där jag borde gjort för länge sedan!

6 kommentarer:

  1. Visst är det kul att det finns en pelargonia som heter Mrs. Quilter! Jag har också en sådan krukväxt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Vilka fina vantar du gjort, förstår inte vad som händer när man ser dina bilder. Man vill pröva själv också, har inte stickat vantar sedan man blev tvingad i skolan att göra det. Lisbeth T

    SvaraRadera
  3. Så himla fina vantar! Och pelargon :)

    SvaraRadera
  4. Hej, jättefina vantar. Jag har också en "hitte-på(se)" men får inte till strukturen som dina verkar ha. Randningen är inga problem, men det blir liksom inte som "resår". Dina verkar vara det (eller är det en optisk finess). Hur fick du till det - om det är "resår"-likt. Hälsningar Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia!
      Det är nog bara en synvilla för vantarna är slätstickade och har inte någon resårstruktur. Jag var noga med att alltid ha tråd A över tråd A och tråd B över tråd B och då blev det så här. Hoppas du får till det!

      /Anette L

      Radera
  5. Tack för svar! Då skall jag börja igen. En väninna föreslog att jag skulle ta kort på mina för att se om jag fick samma effekt på bild. Härlig kvalité är det!
    Mia

    SvaraRadera