19 okt. 2013

Lila, massor av lila

Sy-semesterns tredje dag och jag har omvandlat den här högen...
...till det här!
Än så länge är det elva långa remsor och ett preliminärt utlägg men om tio sömmar är det en färdig topp. Första lila quilten i regnbågsutmaningen, quilt nummer 19 totalt och bara två kvar. 

En stund behövde jag vila från sömnaden och stickade då klart mössan enligt Garomeras mönster. Den är stickad i garnet Ulrika från Svarta fåret, mindre än två nystan, på stickor 4,5 mm. 
Den var riktigt rolig att sticka så jag kommer göra fler. 
Hade den varit brun hade den på pricken liknat en ekollonhatt. 
I morgon tar de här roliga slut men inspirationen är på topp. Kalasbra!

7 kommentarer:

  1. Säger bara den lilla lila, den kommer att bli fin den

    SvaraRadera
  2. Så snyggt mönster du har valt till din lila kvilt.

    SvaraRadera
  3. Så snygg den blir, den lila! En sån skulle jag gärna vilja göra. :-)

    SvaraRadera
  4. Ser mycket trevligt ut. Lila är underbart tycker jag

    SvaraRadera
  5. Den lila quilten som Du syr på ser härlig ut, tycker jag. Det var ett trevligt sätt att sy med remsor som jag inte sett tidigare. Den randningen med breda och smala och till synes oregelbundna block var snyggt, enligt mitt tycke.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Åh, vad snygg den kommer att bli! Gissar att det är din egen design av block - och de är hur läckra som helst!

    SvaraRadera
  7. Wow - lila är färgen det!! Vilket roligt mönster!!

    SvaraRadera