13 nov. 2013

Poppar till det

Den här dagen har jag ägnat åt enkla saker som att läsa, tänka och skriva. Kanske inte helt enkla när allt kommer omkring men idag var en sådan dag när det fungerade bra. Massor med bra idéer fick jag och jag hoppas jag tycker att de är lika bra i morgon. Sånt kan man inte vara säker på.
Nu ikväll har jag börjat på en Pop spot-sjal. 
Tänkte använda Supersoft och variera det slätstickade partierna mellan olika blågröna och gröna garner och göra prickarna ljusa. 
Först började jag med Aquamarine som bottenfärg och stickor 4 mm men jag tyckte att det blev för glest så jag började om och tog en annan bottenfärg, bara för att jag kunde. Nu blev det Robins egg som bottenfärg och jag använde stickor 3,5 mm. Robins egg är mer blågrön än grå i dagsljus och stickor 3,5 mm tror jag blir bra. 
Undrar hur många pågående projekt jag har just nu...

1 kommentar:

  1. Så vackra färger - särskilt "Kungsfiskaren". Spännande mönster, det kommer att bli så snyggt i dessa färger.

    SvaraRadera