18 jan. 2014

Prokrastinering

I dag hade jag sylust när jag satt i soffan men den försvann i samma stund jag gick in i syrummet.
I dag tänkte jag att jag skulle läsa men bokstäverna bara hoppade omkring när jag försökte och inte ett enda ord ville fastna i huvudet.
I dag tänkte jag sticka klart den randiga koftan men varje gång jag tittar på den så suckar jag och vänder mig bort.

I stället har jag gått en långrunda i snålblåsten med hundarna som ska vara hos oss till i morgon.
Det var verkligen iskallt ute. 
Glashalt också men härligt uppfriskande.
Sen har vi värmt oss tillsammans och vilat. 
Och vilat lite till. 
Summa summarum: tillfreds med dagen. 
Tillfreds är grönt. I alla fall i dag och resten att göra finns kvar till en annan dag så jag prokrastinerar och är nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar