5 jan. 2014

Trettondagsafton - redan!

Och så blev det plötsligt kväll på trettondagsaftonen och bara en enda dag kvar på ledigheten!
Hur gick det till? När jag tittade i min kalender tidigare i dag så kom jag ihåg hur oerhört fullt schemat för resten av månaden är och hjärtat slog med ens lite snabbare men jag slog ihop pärmarna och tänkte att det får jag tänka på en annan dag. Inte i dag.
Nej, i dag har jag insupit en stunds lugn på favoritplatsen.
Där är det alltid stillsamt och rofyllt. I alla slags väder. 
Som till exempel ihållande regn.

Jag har virkat dagens ruta. Gladröd. 
Hälsat på sykompisar har jag också gjort. Sykompisar som sytt sedan i onsdags och inte slutar förrän i morgon. De såg pigga och glada ut! 
Lite inspirerad blev jag nog för när jag kom hem åkte symaskinen upp på bordet. Inte för att sy men för att brodera. 
Ingrids fina stygnsatta bokstäver. 
När maskinen arbetar kan jag vila mig. Perfekt sysselsättning en söndagskväll.

1 kommentar:

  1. Försök att glömma kalendern även i morgon om du kan.
    Korsstygnsbroderierna är jättefina och finaste bron är vacker varje dag men allra vackrast på våren omgiven av vitsippor. Åh vad jag längtar efter att det ska bli vår igen.

    SvaraRadera