3 feb. 2015

Änglavingar av is

Lite rester av underbara garnet Caleido från Austermann och lite rester av nässelgarn från Onion och ett enkelt mönster med ränder och lyfta maskor - och vips så hade jag världens skönaste muddar.
De har värmt mina handleder hela dagen. Perfekt när det varit så kallt ute. 
En kort promenad blev det idag, för jag hade lite bråttom men titta vad jag hittade!
Jag tror det är en ängel. Visst är den vacker?
Is är ett spännande material. 
Isformationer är naturens egna konstverk. 
Dagens stickning är ytterligare några varv på den nya halskragen jag började på igår. Mönstret heter Willow . Jag har gjort en tidigare och var tveksam under hela stickprocessen men blev supernöjd med resultatet. 
Två olika grå toner och en härligt klarröd kommer nog bli kalasfint hoppas jag.

3 kommentarer:

  1. Så klart att det är en ängel som har hälsar på.

    SvaraRadera
  2. Ja det liknar änglavingar..säkert nån som vakar över dej om du ska ut på bryggan. Jättefin halskrage! Får man fråga hur många maskor la du opp..för mönstret liknar lite på ett som jag har,,om jag skulle komma till skott o sticka en..Du va jätteduktig på att virka alla rutor i 12 månader,,inte klokt!! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 160 maskor är det till mitt garn och stickor. :)

      Radera