7 feb. 2015

Djuriskt

Vi har haft en lördag med strålande sol och töväder idag och efter en timmes promenad på förmiddagen tog jag tag i mitt syrum. 
Det behövdes ett verkligen fast grepp för av någon anledning hamnar allt som inte har någon annan plats i huset i mitt syrum. Det är inte alls bra eftersom det är husets minsta rum och trångt redan från början. Nu är det halvstädat och hallen utanför helstökig. Det blir ofta så tycker jag, man städar på ett ställe och vänder till det på ett annat. 
När jag väl kom så långt att jag tänkt att sy lite så var det redan upptaget.
De ville förstås veta vad jag tänkte göra av småbitarna av kattyget som är kvar. 
En pytteliten börs blev det. För stickmarkörer tänker jag mig.
När jag plockade runt saker hittade jag ett får-broderi som jag, när jag broderade ut det, tänkte ha till en stickpåse. Av någon anledning blev den inte färdig. 
Det blev den inte idag heller, men jag sydde fast några remsor runt motivet och nu står den först på tur att bli färdigsydd.
Ikväll har det snöat och blåst men jag hoppas på bra promenadväder i morgon.

1 kommentar:

  1. Ja tänk vad konstigt att allt möjligt hamnar i ditt syrum :(
    Såklart kissen skall vara med där det händer!
    Ha det så gott

    SvaraRadera