28 maj 2015

Borta bra och allt det där

Nu är jag hemma igen efter några mycket intensiva dagar i Växjö. För första gången har jag sett en liten den av Teleborgs slott på insidan. Man kan bo på slottet men det gick fint att sova i en av grindstugorna som jag gjorde, och så slapp jag få besök av slottsspöket som säkert smyger omkring.
Första morgonen satt jag i det här vackra burspråket och åt frukost. Det var magiskt.
I slottsträdgården, som jag såg mer av än insidan på slottet, var det färgglatt och fint. 
Det var det ju förstås inomhus också. 
Det fanns flera vackra blomsterarrangemang.
Jag hann med en liten promenad i slottsparken varje morgon och varje kväll. Alltid lika rofyllt. 

Mellan slottet och grindstugorna är det en liten allé. Jag älskar alléer! 
Nu har jag inga mer inplanerade resor till Växjö men det kommer säkert tillfällen. Ska du till Växjö eller passera - stanna till en stund vid slottet, det är värt det!

Nu är jag som sagt hemma igen och jag kände mig efterlängtad.
Minerva inspekterade genast vad jag sysslat med på lediga stunder.
Morris kröp upp och la sig på mina papper för att förvissa sig om att jag inte skulle ta dem och åka iväg igen.
Lilla Luna, hon som inte är en knäkatt, kröp tätt intill mig i soffan och somnade. 
Familjen hade saknat mig och så jag tror bestämt att den här också gjorde det... 
Nu är Lottan lycklig igen, tack och lov.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar