2 maj 2015

Bullgubbe

Nu är hon här, sköna maj!
Maj började med migrän för min del men det var ju bara en dålig dag och det blir ju inte en dålig månad för det. Det ösregnade hela dagen igår också. Lika bra det.
Idag vaknade jag utan migrän och utan ösregn så jag gick en 4 km-rundan innan frukost. Härligt! 
Snart kommer det dofta fantastiskt när jag går förbi här.
Det har doftat fantastiskt inne, för visst är doften av nybakade bullar något alldeles extra? 
Medan jag penslade bullarna satt Morris vid mina fötter, som alltid redo i fall jag skulle tappa något.
När han märkte att jag inte tänkte tappa något så gjorde han en överraskande manöver för plötsligt hoppade han rakt upp och tryckte en tass i en av bullarna! 
Han ville väl paxa en slät bulle. Hans trampdynor gjorde en glad gubbe i bullen och inte kunde jag bli arg på vår knasiga katt så jag skattade precis som bullgubben.
Lite skyldig tror jag allt han kände sig efteråt. Han fick inte bullen heller...
Vår fina Luna bryr sig inte ett dugg om bullar.
Inte söta Minerva heller.
På hantverksfronten så har jag bilvirkat lite 
och spunnit (fast inte i bilen).
50 gram merino+silke är spunnet och jag har lika mycket kvar att spinna innan det ska tvinnas till tvåtrådigt garn. Ullen är från Manduzanas fiberklubb i finaste färgen. Bara det motiverar mig att spinna klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar