11 maj 2015

Energireserven

När något är roligt så är det lätt att skjuta till lite extraenergi. Det funkar att göra det ibland men inte alltid. Det som är roligt att göra är också lurigt, för när man har kul märker man inte att energinivåerna sjunker och plötsligt kan man vara nere på reserven och utan att man förstår hur det gick till så är man helt slut.
Så illa blir det inte när man gör något litet, bara man inte gör massor av småsaker samidigt förstås. Ja, sånt här påminner jag mig om lite då och då eftersom jag älskar att göra roliga saker och mina energiförråd inte är särskilt stora men att göra klart ett par vantar är helt okej. Och väldigt kul.
Mönstret heter Dödergöks julvantar och det finns som gratismönster på Ravelry. Jag stickade damstorlek på stickor 4 mm och gjorde av med ca 1,5 nystan av M&Ks Eco ull color. 
De sitter perfekt och var lätta och roliga att göra. 
In i hyllan med dem, för nu behövs inga vantar!
Nej, nu behövs lata stunder i solen med bara fötter och solvarma trädäck.
Och så behövs en spanande katt, helst i bra kamouflagefärg.
De behövs faktiskt nästan alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar