22 maj 2015

Hjärnan alltså!

Just nu finns inte mycket tid för handarbete men desto mer tid för läsande och skrivande. Nästa vecka ska mitt skrivarbete nagelfaras och de ska bli skönt när det är över. Det är jobbrelaterat men mycket mer än så, för det är också ett bevis för mig själv att hjärnan fungerar ganska bra igen efter några tuffa år. 
Min hjärna är allt rätt bra, stor och rymlig inuti och efter utmattningskraschen,där stort kaos uppstod, är det mesta uppstädat och insorterat på sin plats igen även om det är känsligt med intryck och så. Hjärnor är verkligen helt otroliga! 
På eftermiddagen gick jag min 3,8 km-runda och det gjorde inte ont! Så otroligt skönt! Nu gäller det bara att inte ta i för mycket så värken kommer tillbaka. Bra kropp som läker sig själv, även om det inte alltid går så fort som hjärnan vill.
 Men vem har sagt att hjärnan ska bestämma allt?!
Nej, de här två vill också bestämma lite och de hälsar att det är sovdax! Godnatt!

1 kommentar:

  1. Var rädd om dig! Njut av allt fint du har omkring dig, så mysigt att titta in här o se vad du hittat på. Soliga hälsningar Birgitta i Bollebygd

    SvaraRadera