9 maj 2015

Krama om!

En lat och ledig lördag utan något särskilt inplanerat kan vara bland det bästa som finns. Jag hade gärna haft en solig dag med en lång skön promenad men här är det mulet och några promenader kan jag inte gå eftersom mitt vänsterben fortfarande är ömt och stelt efter vurpan i måndags men det är ändå en härlig dag! 
Snäckskalssjalen i Crazy zauberball-garnet är nästan lika fin som det blommande plommonträdet fast på ett helt annat sätt.
Garnfärgen heter Charisma och att virka snäckskalssjalar av Zauberball är verkligen perfekt, det bara vill bli bra! 
2 nystan och virknål 2,5. 
Jag gjorde en lite enklare kant på den här sjalen med bara en picot per snäckskal. 
Härligt att låta sig kramas om av en fin sjal! 
Jag hade inte tänkt göra fler sådana här sjalar men jag har två Zauberball till så kanske, kanske...
Den senaste tidens depressionskänningar har inte känts av idag. 
Depression är inte alltid en särskilt välkommen följeslagare men ibland kramar jag om den ordentligt för utan den hade jag inte varit den jag är. Och så kramar jag om lille Morris också, min busiga mysiga lille kille.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar