10 maj 2015

Vantväder?

Dagens väder har inte inspirerat till särskilt mycket utomhusvistelse men 
det har inte varit så dåligt att det behövts tjocka vantar.
Jag har inte använt vantar idag men jag hittade två nystan och ett tillhörande mönster när jag städade lite bland garnerna intill soffhörnet. En vante i ganska tjockt garn stickar man på en dag tänkte jag och visst, nu har jag en vante.
Vantarna ska, när de är klara, valkas lite lätt och kanske broderas på mudden. 
Sedan ska de läggas på hyllan för att inte plockas fram förrän till höststormarna.

Regnet till trots hittade jag några söta små förgätmigej i trädgården.
Förgätmigej får mig alltid att tänka på mormor. 

Jag tycker att Morris är lite, lite piggare och han haltar inte så mycket idag. Vi hoppas att det är medicinen som hjälper. Han har i alla fall varit lika nyfiken som vanligt och när maken skulle öppna en kartong var Morris först på plats.
Lådor är livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar