22 juli 2015

Bryggliv

Att tillbringa tid på bryggan är mäktigt. Att bara sitta där och andas, vara nära havet och ett med allt på något sätt. 
Jag har ofta sällskap när jag är där. 
Idag hade jag extra mysigt sällskap. Flytväst, håv och tyllkjol. - Allt man behöver för en lyckad dag.
 För övrigt stickar jag sockor utan tå och häl. Det första paret var ett testpar och de blev lite för långa i foten och fick en lite för tight avmaskning under foten. Nu har jag gjort två par till, dock är det testparet jag har på mig. 
Mönstret är från Medea och finns gratis på Ravelry under namnet The perfect yoga socks. Perfekta är verkligen rätt namn om jag redan gjort tre par! Jag som gärna går barfota men har värkiga fotleder är stormförtjust! Utan att jag utövar yoga... Fast jag gillar att fånga nuet på bryggan. 

1 kommentar:

  1. Men ååh vad glad jag blir att du gillar sockorna! Har inte kollat bloggar på länge så det här inlägget har jag helt missat! Kram!

    SvaraRadera