10 juli 2015

Koftväder

Sommarkofta på. Den har verkligen behövts idag. 
Koftan är stickad i Sandnes Line, 8 nystan ljusblått och ett nystan vitt, på stickor 3,5 mm.
Jag hade tänkt sticka Yll o tylls modell Estrid men den stickas i lösa delar som ska sys ihop och jag ville hellre sticka allt i ett stycke så jag fristickade med Estrid som förebild. 
Passformen blev riktigt bra och Line var ett trevlig garn att sticka med. 
Jag hoppas jag slipper använda sommarkoftan hela semestern men om det skulle bli nödvändigt så är jag glad att det är en skön kofta. 
Härom veckan blev jag tipsad om Mikael Bergstrands böcker, som jag visserligen sett men inte läst, och första boken Delhis vackraste händer var en trevlig bekantskap. Det kändes lite nytt och fräscht för mig med en manlig författare som skriver feel good-böcker, för det vill jag nog kalla den här boken. 
Göran, drygt 50, är den inbitne och lite bittra Malmöbon som fortfarande räknar dagar sedan skilsmässan och överraskar sig själv med att följa med en kompis till Indien när han blir uppsagd från jobbet. Efter en massa förvecklingar så blir han kär i en indiska men inget är ju enkelt i den här världen... 
En bra semesterbok helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. fortsättningen är också bra..
    hälsningar
    lena från krylbo

    SvaraRadera
    Svar
    1. den heter "Dimma över Darjeeling"

      Radera
    2. Tack, den är näst på tur!

      Radera