16 juli 2015

Livsandar

Fjärde dagen på sy-mestern har jag ägnat åt långsam och lite krånglig sömnad men det är roligt med variation. Nästan hela dagen har jag pysslat med att sy en Sew together bag, en väska som är otroligt lik Bionic gear bag som jag sytt tidigare. Den här har tre fickor i stället för fyra och den viks inte ut riktigt lika mycket men annars är de väldigt lika.

Prickar är alltid fint.

Efter lunch var vi några som gick en promenad ut på Örarevet. Det är så vackert, särskilt en dag som denna med sol och ljumma vindar.



Efter en sådan promenad känner man livsandarna växa!
Sy-mesterns sista projekt blir en remsquilt. Jag kommer inte hinna göra den klar men jag syr så mycket jag hinner och har lust. Vem vet, i morgon kanske jag får en plötslig ingivelse att börja på något annat innan det är dax att åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar