21 juli 2015

Lilla blå

Idag bjuder jag på några bilder av det lilla mystäcket som jag gjorde klart förra veckan.
Utgångspunkten är en charmpack med lappar i olika blå toner och bården är 50 cm av ett tyg som fanns i min egen tygskatt. 
Kantremsan är från min samling av överblivna kantremsor från andra projekt och baksidan är underbar Minky som jag också lagrat ett tag i min tyghylla. 
Mönstret är busenkelt. Jag har planer på att sy ett täcke till med det mönstret och då ska jag ta några bilder på hur jag gjort. 
Det har varit en lugn och stillsam dag i huset vid havet. 
Inte dumt alls.

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara täcke du gör! Superfina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Väldigt fint täcke - i härliga blå toner.
    Måste även säga att klänningarna/tunikorna du visade 9 augusti 2013 var helt underbara (trevligt med "kanske du gillar" bilderna). Hoppas du använt dem mycket sen dess!
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de är riktiga favoriter! Det bästa med linnekläder är att de blir mjukare och skönare (och slätare) ju mer de används. :)

      Radera
  3. Fint täcke du sytt. Härlig färg.

    SvaraRadera