2 juli 2015

Lite baklänges

Vi har visst fått ett kuttersmycke på vår bil.
Det händer alltid spännande saker när man har katt. Undrar hur Luna kom på att hon skulle lägga sig just där?
Jag kom hem sent i dag så jag har inte behövt undvika den varma solen så mycket men jag passade på att sitta i skuggan en stund och addera några ränder till pågående sjalen.
Anledningen till att jag kom hem senare än vanligt var att jag fikade med två av mina favoritkvinnor. Gott fika och riktigt roligt att träffa dem.
När jag gick till fikastället gick jag genom de pittoreska delarna av Oskarshamn. Det är så fint där! 
Små, små hus, många trappor, prång och vackra dörrar och gott om prunkande buskar och rabatter. 
Innan jag åkte till jobbet i morse var viken makalöst vacker. Allt tydde på en varm och vacker dag och en varm och vacker dag har det blivit. Sommar är en bra grej!

2 kommentarer:

  1. Även om värmen kan vara lite jobbig, så gäller det att njuta varje sekund snart är det ett minne blått. Sen finns det ju lite skugga och goa glassar att svalka sig med.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. HÅller med och man kan vara i skuggan

    SvaraRadera