8 juli 2015

Pasteller som inte är mesiga

Semester, visst är det ett härligt ord? Och en ännu härligare känsla.
Nu ska jag vila och roa mig i flera veckor och det kommer bli så bra så! Ja, jag tar ut glädjen i förskott, det är en bra taktik tänker jag.
Jag satte igång direkt med att nysta garn till semesterstickningen, en av dem i alla fall.
Vackert grått garn med silverstänk i. Det ska bli en sjal men mönstret jag hade valt passar inte så bra som jag hoppats så nu börjar jakten på Mönstret med stort M som gör garnet rättvisa.
Jag har också stickat klart uddkanten på Pop spots-sjalen. 
Så fort trådarna var fästa åkte sjalen in i tvättmaskinen och nu ligger den på tork. 
Oj vad jag gillar färgerna! 
Det flerfärgade garnet är 2-trådigt ullgarn från Ullcentrum på Öland. Färgen heter 49 Pastell. En riktig favorit trots att namnet pastell kan leda tanken till någon mesigt och färglöst.
Nämnde jag att jag har semester? Yay!

3 kommentarer:

  1. Asså.... jag får ett sånt suuug i magen av "viiill ha" av den där sjalen! Så grymt snygg! Jag vågar snart inte läsa din blogg längre av allt du inspirerar till att göra... ;)
    Önskar dig världens bästa semester! Kram, Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är för söt du! Har du tips på mindre inspirerande saker jag kan blogga om? *fniss*
      Kram

      Radera
  2. Viken fin sjal! Du är lika otrolig, när det gäller att sticka som att sy kviltar. Jag saknar dock den inspirationen!
    Du kommer att få en härlig semester ....
    kram

    SvaraRadera