12 juli 2015

Prick-ränder

Pastell-pop spots-sjalen är klar.
Den är stickad på stickor 3,5 mm och det gick åt 100 gram 2-trådigt ullgarn från Ullcentrum i färg 49 Pastell, mindre än 200 gram oblekt 2-trådigt ullgarn och mindre än 100 gram petrolfärgat från Kampes (motsvarande garn från Ullcentrum hade gått lika bra men jag tog det jag hade hemma).
14 prickränder räckte garnet till. 
Det blev några slätstickade varv av pastell-garnet innan den petrolfärgade kanten. 
Fina färgskiftningar i garnet. 

Jag har en härva 1-trådigt ullgarn i samma färg så jag kanske gör en lätt och luftig variant också när jag gjort klart några andra projekt. 


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar sjal! Så underbara färger! Jag måste bara sticka en likadan! Tack för tipset om mönster och garn.
    Susanne Stora Höga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! De är roliga att sticka, har just börjat på min fjärde...

      Radera