7 juli 2015

Välkomna och ovälkomna besök

Jag har mental fredag och det är bara tisdag! Hur ska den här veckan sluta? Som tur är jobbar jag bara en dag till och sedan är det s-eee-mester. Mental torsdag hade alltså varit helt okej men nu måste jag få kroppen att acceptera att det är jobbdag i morgon och klockan ringer halv sex. Gnurf.
Vi försemestrar för fullt i alla fall och i eftermiddags så fick vi finfint besök.
Den här sköna bönan kom och hade sin familj med sig. Hon höll mig sällskap medan resten for ut på havet en stund.
Sen åt vi godaste sommarmaten innan de var tvungna att åka hem.
Det var lilla Lilys familj som var på besök och Lily själv fick sitta instängd i vårt sovrum.
Hon tyckte inte att det var rättvist. Hon hade gärna kollat in Morris. Snyggare kille får man ju leta efter viskade Lily till mig för hon såg honom genom fönstret men husse och matte har redan valt pojkvän till Lily. Så omodernt, sa Lily till mig och himlade med sina vackra blå ögon.

Vi har fått en björnloka bredvid bryggan. Jag tog en bild på den innan vi tog bort den. Björnlokor är inte att leka med. Den var synnerligen ovälkommen.
I morgon, efter jobbet när jag gått på semester, så tänker jag sticka klart en sjal. 
Det blir en toppenbra start på ledigheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar