10 okt. 2015

Stick-klänning

När det inte blir som man tänkt får man göra det så bra man kan. Min plan för dagen var att åka på spinn-träff men så blev det inte alls. I stället har jag suttit en stund vid symaskinen. 
Ärmar och nederkant ska fållas men annars är den klar. 
Tyget på framsidan är små stickande kaniner från Paapii. Ärmar och baksida är svarta och jag har sytt infällda fickor i sidsömmarna.
Jag hade inget mönster som såg ut som jag ville så jag ritade upp ett eget och det blev ganska bra passform men gör jag fler ska jag ändra en del. 
Viken visade ännu en ny sida i morse. Det var magiskt ljus och spännande speglingar och en rosa rand närmast Öland. Fint att spana på.

Luna har ett eget spaningsställe genom fönsterrutan i ytterdörren.
Där står hon ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar