20 maj 2016

Oj då!

Matt efter flera dagar med migrän och tinnitus på högsta volym är jag glad åt mulet väder och lite regn. Solen är inte den bästa vännen när ljuskänsligheten är som störst
Tur att det är så magiskt vackert när det just regnat!

Inspirerad av den vackra hyllan och den fina mudden på Ateljé Norrgården satte jag härom dagen igång med ett nytt projekt. 
Det slutade med muddar och en mössa i mina färger. 
Inga mönster utan fri stickning med bilden ovan som utgångspunkt. 
Varmt blev det men mjukt och skönt. Ett nystan vardera av turkos och grön Natura från Austermann räckte gott och väl. 

I förrgår sa jag till maken att jag inte hade något tweedgarn att avsluta den pågående sjalen med. Det var visst inte sant...
Efter en djupdykning i garnskåpet visade det sig att jag har en hel del tweedgarn...och minst ett av dem passar perfekt att avsluta sjalen med. Resten räcker till en tröja. Eller kanske två. Oj då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar