22 maj 2016

Tredje paret ut

Sista paret i teststickningen jag gjort till Dödergök och Manduzanas sockklubb ser ut så här.
Mönstret heter Ulmus och är ett vackert strukturmönster, roligt att sticka.
Originalgarnet i sockklubben är vackert grönt men nog blev sockorna fina även i rödaktiga toner. 
Sockan är fin från alla håll. 
Mönstren i sockklubben kommer släppas av Dödergök på Ravelry i sommar. Håll utkik om du vill sticka egna och inte varit med i sockklubben! 
Ett par sockor med spetsmönster, ett par med flerfärgsstickning och så de här med strukturmönster. Härlig bredd i Dödergöks design!

Idag vaknade vi upp till soldis. Hela viken såg ut som en akvarell. 
Senare på dagen klarnade vädret upp och alpklematisen dansade i solen. 
För egen del har jag fortsatt bråka med mig själv när knopp och kropp inte är helt överens om hur saker och ting ska vara. Luna hjälper mig att protestera, för hon är en snäll liten kattfröken.
Nu får det vara bra tycker vi.
Mjau!

1 kommentar:

  1. Alltså, jag har ju sagt det förut men det tåls att säga igen: dina Ulmus blev så sjuuukt fina!

    SvaraRadera