4 juni 2016

Lyxen med vuxna barn

Att ha vuxna barn är verkligen toppen och att tillbringa en heldag med lilla dot på tu man hand är mammalyx av bästa sort. Så där 97% av tiden jag tillbringar i en bil sitter jag bakom ratten men idag körde lilla dot och då blev det sticktid för mig. Klart lyxigt.
Vi trängdes med ganska mycket folk och hörde många små barn illtjuta av trötthet och hunger. Hur skönt är det inte att ha vuxna barn som inte skriker för att de vill ha mat och sen när maten kommer in, skriker för att det är ketchup bredvid pommesen när de ville ha den ?
Lyx lyxigt.

Det är underbart att ha vuxna barn som förstår att mamman måste ha två nya muggar med turkosa prickar på, fastän pappan redan är galen på mammans muggsamling, och köper de som en present som mamman får direkt.
Tusen tack! De är ju som gjorda för mig! Lyxmuggar!

Det är bra med vuxna barn som förstår att det är viktigt när mamman säger att hon måste ha en svensk Hinzaväska som kompis till den tyska röda Koziol som redan finns i hemmet, trots att det inte ingick i shoppingplanen.
Att välja färg på en Hinza är nästan det svåraste. Jag behöver nog minst en till.
Kanske lilla dot och mamman måste ta en shoppingdag snart igen? En lyxshoppingdag?
När jag var på hemväg ringde maken och berättade att en granne, inte samma som igår, just dragit igång sin grästrimmer... Fast när jag kom hem hade den tystnat. Tystnad är lördagskvällslyx! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar