3 juni 2016

Sommarkväll vid viken

Åh, det är en alldeles fantastisk kväll! Solen värmer fortfarade, viken är spegelblank, vi har kalasat på jordgubbar och jag har lagt upp en ny stickning.
Allt skulle vara helt perfekt om inte en av sommarstugeägarna en liten bit ifrån oss drog igång grästrimmern klockan åtta en fredagskväll och fortfarande håller på. En grästrimmer som låter högt, pulserande och faktiskt helt förfärligt. Ganska osympatiskt tycker jag men sonen och maken är mycket mer förstående och tror att det här är enda tiden som de kan klippa gräset på flera veckor. De är fina människor som tänker gott. Jag är mest irriterad över att det låter så öronbedövande. Fast fram till klockan åtta var det helt gudomligt! Och det är fortfarande bra, verkligen härligt!
Syren heter mönstret, det fanns med i godispåsen på Mellan hägg och syren, jag inte kunde låta bli att lägga upp en.
Det ska bli halvvantar och det här fina är insidan på handen!
Du ljuvliga sommar när allt känns lätt och otvunget. Stanna hos oss länge (men låt det gärna regna på nätterna!).

2 kommentarer:

  1. Såg du att jag vinkade från Byarum på Öland. Vi såg Blå Junfrun från var sitt håll. Hoppas lugnet har lags sig över viken nu... Kram Monika i Åryd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte såg men kände. :) Nu är det lugnt! Kram

      Radera