23 juli 2016

Himmelsblå spaning

Varmt. Det är väl så för de flesta av oss just nu men jag stickar ändå i ren ull och njuter av varje maska. Skuggan är min bäste vän och så fläktar det lite från havet. 
24 varv har jag kvar på den stora vackra sjalen Happenstance från The book of haps. Det är många maskor per varv men om några dagar är den kanske klar. 
Emellanåt spanar jag på molnen. Det här är ett Cirrus fibratus tror jag.
Himmelsblå är också sockorna som står på tur. Två tanter och skogen heter mönstret, gjort av Anna Bergman/Tant Ulltuss, och Tant Kofta har färgat även den här gången. 

Om jag spanar uppåt så finns det andra som spanar åt sidan. 
Vi hjälps åt i huset vid havet. 

1 kommentar:

  1. Så bra att du jobbar på din molnspaning, Morris och tjejerna håller span åt alla andra håll.

    SvaraRadera