17 aug. 2016

Slutspurt

Vissa projekt tar sin lilla tid. För ganska exakt ett år sedan köpte jag garn till en kofta, en Owligan, till lilla dot. Hur jag än kämpade så fick jag inte garn och masktäthet att stämma och projektet blev liggande. I början på sommaren köpte jag ett annat garn som troligen skulle passa bättre och det gjorde det! På stickor 7 mm går det ganska snabbt men det blir också väldigt varmt i knäet.
Koftan är nu klar och jag har fäst alla trådar men det är 40 knappar som ska sys fast också. 
I morgon fyller lilla dot år och jag har nästan hela dagen på mig att sy resterande knappar. Det blev garn över så det räcker till en mössa också...
Enligt väderprognosen ska det regna hela dagen i morgon. Det ser jag fram emot för hela trädgården är så torr att den snart självantänder om det inte kommer rejält med regn. Att sy i knappar en regnig dag låter som en perfekt kombo. Det gäller ju att spurta så hon kan få koftan i morgon kväll!

1 kommentar:

  1. Jättefin kofta! Åhh va jag blev sugen på en också... Grattis till både mor och dotter på födelsedagen! (Hon för att hon fyller år och du för att du blev mamma till just henne!) Kram <3 /Sofia

    SvaraRadera