18 aug. 2016

Små ugglorna, små ugglorna...

är lustiga att se men de är också fina.
Koftan Owligan, design Kate Davies, är helt klar men fortfarande lite fuktig eftersom jag körde den på ullprogrammet i tvättmaskinen. Maskorna blir så fina när de lägger sig till rätta efter en tvätt.
Tio härvor Peruvia quick/Berocco köpta på Fjällbo shop/Ostbiten och stickor 7 mm, 6 mm till resår, gick åt till den här långa stora, näst största storleken, gosiga koftan.
Det är ett nöje att sticka efter mönster som är så skickligt gjorda som det här. Som Kates alla mönster är.
Knapparna är från Kikkis knappskatt. Tack igen!
Hoo hoo! 
Jag kanske skulle göra en till mig själv också om inte listan med allt annat jag vill göra vore så lång.

Det regnar, precis enligt prognosen, och vi har tre katter som sitter på trappan under takutsprånget och blänger på mig. Som om det är mitt fel att det regnar. Det är helt okej, de får blänga för det här regnet behövs.
Det är dessutom så högt vatten i viken att stiger det lite till så hamnar bryggorna under vatten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar