26 aug. 2016

Upplagt för träningsvärk

Vissa saker är som ett hjärngympapass, en intensiv workout för kopplingarna inne i hjärnkontoret.
Att sticka de keltiska knutarna på sjalen Ishneich tillhör den kategorin. Ja inte stickandet i sig men att läsa mönstret och vrida alla maskor åt rätt håll och på rätt sätt kräver koncentration. Varje varv tar en evighet.
Det blir inte många varv om dagen men snart är flätpartiet klart och då ska det stickas en uddspets. Det blir nog busenkelt hoppas jag. Jag har inte läst den delen av mönstret än. Säkrast att låta bli i fall den också är komplicerad... Har jag gjort allt annat så måste jag ju göra uddspetsen oavsett svårighetsgrad. 

Lite sömnad har det också blivit. Jag har laddat länge men först de senaste dagarna har jag kunnat koncentrera mig på att göra det jag hade tänkt göra för länge sedan.
Det återstår en del jobb, att skriva en handledning, men det ordnar sig nog. Det brukar det göra. 
De flesta av våra blommor har torkat bort i år men några starka överlevare finns det att glädjas åt. 
Efter hjärngympan är det skönt att vila intill så sköna blomster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar