26 okt. 2016

Sällskapsdam

Idag har jag varit sällskapsdam till lilla Skorpan. 
Hennes bästa vän och vapendragare behövde åka till djursjukhuset. Vi hoppas Nova blir frisk och piggelin så fort det bara går. 
Skorpan har sett till att jag kommit ut på tre promenader och hon gillar tempo och satte fart när hon inte behövde ta hänsyn till Nova. 
Jag hade fullt sjå att hänga med och då har jag ju ändå väldigt mycket längre ben än vad hon har. Hon valde väg också och njöt av att bestämma. 

Tage har tillbringat dagen för sig själv men har blev jätteglad när vi tittade till honom och gav honom mat. 
Det har varit första frostnatten hos oss i natt. 
Kyligt men härligt. 
Det är fint nu. 

Jag ligger efter med Westknits mysteriesjal, har inte ens gjort klart del 2 och del 4 kommer på fredag men det får ta den tid det tar. 
Den kommer säkert bli läcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar