3 okt. 2016

Socktober

Oktober är för många stickare sockornas månad, socktober.
Jag har inga särskilda sockstickningsplaner den här månaden, jag stickar på lust och inspiration som jag alltid försöker göra. 

Två restnystan Kroy socks i färgen Sweet stripes räckte tursamt nog till ett par låga sockor, något som jag behövt ett tag.
De är stickade från tårna och upp parallellt så garnet skulle räcka lika långt på båda sockorna. En liten volangkant fick det bli högst upp. Jag gjorde den på enklaste sätt genom att på sista varvet öka en maska mellan varannan så det blev 1,5 gång så många maskor av maska av. 
Perfekta sockor att ha i gympaskorna eller som myssockor nu innan det blir för kallt. 
Det är fleegle-häl på dem, en rolig och enkel häl som sitter bra på foten.
Det känns bra med färgglada sockor idag när det är jämngrått och blåsigt ute. 
Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar