30 okt. 2016

Svisch

Det hjälps inte att den här helgen varit en timme längre än andra helger, den har försvunnit i en farlig fart ändå. 

Igår hade vi halloweenmiddag med några vänner. Det var betydligt mer godis än bus. Nästan bara godis faktiskt. Och vilken tur att det finns appar till allt nu för tiden så man slipper klä ut sig i verkliga livet.
Jag håller på med ett stort kirurgiskt ingrepp på min Westknits-mysteriesjal, ja jag kunde inte låta bli att försöka reparera osämjan mellan oss. Det är pilligt och kommer ta sin tid men jag hoppas det är värt det.
När jag behöver något lite mindre ansträngande stickar jag restgarnssockor. Det funkar alltid. 
Jag är inte förtjust i vintertiden, att det mörknar så tidigt. Jag försökte att hålla solen kvar ovan horisonten med ren viljekraft. Det gick inte, tyvärr. 
Som tröst satte jag mig en stund vid symaskinen och sydde i de ljusaste av färger. 
Det är så bleka tyger så de nästan försvinner i lampljuset. 
Nitton remsor är det som så småningom ska sys samman till en helhet men den här helgen räcker inte till för att få det gjort så det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar