25 nov. 2016

Adventsstickningar

En del garner är som gjorda för rätstickning (vilket verkligen inte alla är) och ett sådant är Malabrigo sock.
Rätstickningen blir magisk! Härligt spänstig, fyllig och fin.
Resten av sjalen blir också bra och snart är min tredje Rheinlustsjal klar (du har säkert sett första och andra). Efter denna ska jag inte göra fler på ett bra tag men de är superfina alla tre och mönstret är så vackert.
Just den här, som är vackert havsblå i dagsljus, ska en havsälskande vän få.  
Vi är lite fredagströtta i huset vid havet och det snarkas både här och där som ackompanjemang till mina stickors klingande.

På söndag börjar två knit-alonger som jag tänkte vara med på. 
Yll o tyll har ett sjalmysterie på sin facebooksida
Jag tror jag bestämt mig för att använda Malabrigo lace och Debbie Bliss Angel.

Järbo startar ett sockmysterie.
Det ska vara två färger men jag har inte valt vilka jag ska använda.
Kanske väljer jag fler än två, kanske väljer jag enkelt vitt och grått, kanske blir det en grön och turkos socka. Alla dessa val!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar