18 nov. 2016

Jag - en samlare

Att ha en stickning i bilen är verkligen ingen dum idé. Om man behöver vänta en kvart då och då så hinner man en hel del.
Under lång tid har jag samlat på mig sockgarner och för att någonsin kunna köpa några nya så behöver jag fortsätta omvandla nystanen till färdiga sockor.
Någon gång ibland tittar jag in i second hand-butiker och min samling av blågrönt glas växer så sakteliga. Det är inte vad som helst som får följa med hem men om jag hittar något fint eller speciellt så får det en plats på min hylla.
Ibland önskar jag att samlargenen inte var så stark i mig men oftast så gör samlandet mig glad och på gott humör.  
I somras började jag ju samla på moln och det är det perfekta samlarobjektet, i alla fall i stunden. Efter ett massivt regnande hela dagen så bröt molntäcket upp alldeles innan solen gick ned och det blev andlöst vackert. 
En liten del av en halo syntes tydligt. Ett fint sätt att starta helgen.
Vad samlar du på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar