29 dec. 2016

Best of Yll o Tyll

Min andra adventsstickning har nu lämnat stickorna. Yll o Tylls sjal, Best of Yll o Tyll, är stickad i Debbie Bliss Angel, mohair och silke, och Malabrigo Lace, 100% merino. Jag gick ner i stickstorlek till 3,25 mm mot mönstrets rekommenderade 4 mm.
Sjalen är fjäderlätt och mjuk och Debbie Bliss-mohairen var ett nöje att sticka med precis som Malabrigon.
Det blev en ganska stor trekantssjal, ca 180 cm mellan vingspetsarna. 
Sjalmönstret är en sammanslagning av fyra olika sjalmönster som Yll o Tyll tidigare gjort, där av namnet Best of Yll o Tyll. 
Bubblorna längs kanten är en fin avslutning. 
Jag gillar den!
Nästa sjalprojekt som jag planerar att sticka är Find your fade och det finns en knitalong-grupp för den på Ravelry. Knitalongen börjar 1 januari.
Jag tror att det här blir mitt garnval.

Minerva tittade på när jag bar ut garnhärvor och la dem på trappan för att se dem tillsammans i dagsljus. Hon tröttnade ganska snabbt och klättrade upp i ett träd i stället. 
Jag vet inte om det betydde att hon tyckte att jag valt hemska färger eller om hon bara ville visa sitt totala ointresse. Troligen, eller förhoppningsvis, det sistnämnda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar