2 dec. 2016

Ett helt år?

Jag gillar muggar och jag har ganska många olika, en för varje tillfälle. Igår fick jag ytterligare en när sonen gav mig den här filuren.
Den passar bra ihop med en som sonen gav sin pappa för något år sedan. 
Märket heter Tassen och jag tror att min är Snopen och makens är Butter. Söta är de i alla fall.

Jag fick också en hink med alldeles färska ägg, en hink i finaste färgen! Tack allra finaste A! Hinken passade förresten garnet som fanns i första paketet i Limmos garnkalender!
Och för att riktigt skämma bort mig så fick jag ett fint paket från mina kollegor. Tack snälla!
Ja, nu är jag alltså inne i mitt femtionde levnadsår och nästa födelsedag blir en riktig milstolpe. Flera av mina vänner och bekanta som nyligen fyllt 50 tycker att man ska fira hela året så nu har jag börjat kan man väl säga. Vad jag ska hitta på härnäst återstår att se men allt kul jag gör under kommande år får helt enkelt räknas in i firandet av det femtionde året.

Nu är jag inte så mycket för att fira stora saker, jag gillar att fira de små som vackra dagar och kvällar och 
blå himlar och hav. 
Jag firar att vi trivs i huset vid havet och att Luna följer med mig när jag är ute och går och 
att jag har fint sällskap i soffan om kvällarna. 
För övrigt så har jag ägnat hela dagen åt att ha ont i ett öga. Det är ju dumt och räknas inte in i firandet men jag hoppas det släpper snart för det är svårt att göra något när ett öga rinner och värker hela tiden. Jag vill ju sticka och sy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar