25 dec. 2016

Juldag - redan!

Så är merparten av julen redan över. Så mycket uppladdning och - poff! - passerad.
Vi hade en toppenjulafton hos lilla dot och hennes sambo och blev väl omhändertagna med trevligt sällskap, god mat och vi skrattade gott under julklappsspelet där vi slogs om samma paket. Ingen blev utan paket när sista tärningen var kastad.

Jag öppnade sista paketet i garnadventskalendern från Limmo Design och med alla paket öppnade har jag nu 23 små nystan och en stor fin härva sockgarn.
Självklart fick garn från den här skatten bli min julaftonsuppläggning.
Valet föll på ett litet grönt nystan, den stora härvan och mönstret Mercury socks som jag velat sticka en längre tid. Sockmönstret är gjort från skaft och nedåt men jag stickar åt andra hållet.
Idag har jag nästan inte orkat sticka något alls, kraften tog slut igår, men stickningen varar längre så.

Kammebornias adventsmysterie är det nu fritt fram att visa upp. 
Det blev ett finfint par sockor. Jag använde bara fyra färger i stället för mönstrets fem och läste fel på första diagrammet men annars är de ganska lika originalet. En riktigt rolig stickning var det och Pia ordnade små överraskningar varje vecka som mysteriet pågick.
Mina två övriga adventsstickningar är däremot inte klara än.

Jag hoppas att du som läser den här bloggen haft en bra jul och jag önskar dig en god fortsättning på helgen. 
Ett litet jultips från mig är att lyssna på lite ren julkänsla
Den basrösten alltså! 
Och den här med Pentatonix
Jul när den är som bäst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar