28 jan. 2017

Barfotaglädje

Ute är det ett par minusgrader och gräset är vitt av frost men det hindrade mig inte att gå barfota en liten stund.
Det är Maja (maja_larsson på Instagram) som inspirerat mig och fötterna blev superglada av den lilla promenaden. Och jag också!
Det är ju inte så att jag är socklös, det finns bara många saker som gör fötterna glada!
De här två omaka nystanen Zauberball har nu gett mig tre par randiga sockor.
Det känns helt otroligt att nystanen som inte passade särskilt bra ihop kunde ge mig tre så fina par.
Det finns lite garn kvar men det kommer inte räcka till ett par till så jag tror jag virkar in resterna i min filt i stället.
Jag har använt olika enfärgade rester till tå, häl och i ett fall resår men det har verkligen varit drygt garn att sticka sockor av. Ett riktigt roligt projekt!

En som inte tycker att det vare sig är märkvärdigt att gå barfota eller ha randiga sockor är Morris som flyttat upp i docksängen.
Han tyckte att det var på tiden att han fick en egen säng. Kanske skulle jag bädda åt honom också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar