11 jan. 2017

En stor tugga

Projektet med randiga sockor av garn som inte passar särskilt bra ihop fortsätter.
Jag valde ett blekt pastellfärgat och ett kraftfullt färgstarkt nystan och satte igång. 
Blev nöjd med att uppläggningen blev svagt rosa och tyckte att det var fint. 
Det tyckte uppenbarligen inte någon av katterna, eller så var det precis tvärtom, för när jag tog upp stickningen dagen efter så hade någon tagit sig en rejäl tugga. Det kändes riktigt surt och inte kan jag skälla på någon för jag vet inte vem som är skyldig. 
Nåja, det roliga räcker längre om man gör och gör om så jag la upp på nytt, nu utan rosa uppläggning, och stickade på. 
Det är helt otroligt hur två så omaka nystan kan bli en bra helhet tack vare ränder!

Ute är det busväder. Det blåser hårt och har växelvis regnat eller snöat på tvären.
Någon har gått rakt ut i kärret, eller möjligen klivit ur kärret och gått rakt ut mot vägen. Jag skulle kunna hitta på en saga om det tror jag...
Allt är så kallt och liksom färglöst 
men inne blommar amaryllisen för fullt, den som inte ville blomma till jul. Det var bra för nu behövs den.

3 kommentarer:

  1. Surt med kattbettet men oj vad fina de blir trots att nystanen är såå väldigt olika.

    SvaraRadera
  2. Verkligen magiskt med randigt! Jättefint! Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Det blir så otroligt snyggt med de där ränderna. En sån kul grej!

    SvaraRadera