19 jan. 2017

Helt i mina färger

Min stora härliga sjal Find your fade.
Det är sju olika garner, i olika färg eller nyans, i fingering weight, alltså med ca 400 m/100 gram. All information om vilka garner jag använt finns på min Ravelrysida.
Sjalen är lång, drygt tre meter från spets till spets men trots det är den inte klumpig att snurra flera varv runt halsen. 
Den passar väldigt bra till det. 
Den enda modifikation jag gjort mot mönstret är att jag gjort minskningsmaskan, den som blir en slags ryggrad, lite annorlunda mot beskrivningen. Jag ville ha en tydlig rak linje. 
De flesta garnkvaliteterna jag använt är merino så sjalen är härligt mjuk. 
Eftersom det händer något i mönstret hela tiden så var det en rolig stickning och den växte fort. 
Fin struktur blev det. 
I found my fade! 
Färger som passar mig.


1 kommentar: