22 jan. 2017

Intrycksbakis

En helg går så fort och nu är det plötsligt söndagskväll igen och jag summerar vad tiden använts till.
Stora delar av gårdagen satt jag och stickade på min hemliga teststickning och medan jag stickade passade jag på att lyssna på Stephen Frys uppläsning av Harry Potter-böckerna som nu finns tillgängliga på Spotify. Stephen Fry är en av mina favorituppläsare och även om jag har ljudböckerna så lyssnar jag igen bara för att Spotify fått in dem i sitt bibliotek. Nöjsamt!

Igår kväll var vi för första gången på en livesändning av en operaföreställning på vår lokala biograf. Det var Romeo och Julia i en uppsättning på Metropolitan i New York som sändes ut över världen.
Vittorio Grigolo och Diana Damrau gjorde fantastiska insatser och för mig var halva nöjet att se kostymerna. De var helt otroliga!  
En bra sak med att se opera på en bioduk var att det var textat på svenska. Så mycket lättare att hänga med än att försöka använda skolfranskan för att förstå. Den här uppsättningen var alltså på franska. Jag hade öronproppar men trots det var ljudet orimligt högt. Varför måste det vara så? Trist tycker jag men annars var det en härlig upplevelse.

Idag har jag varit lite intrycksbakis som jag lätt blir efter många intryck på kort tid, så det var skönt att åka hem till lilla dot och slöa och gosa med hundarna. 
När vi var ute och gick var vi förföljda av några hundra kajor. De cirklade över oss nästan hela promenaden! 
Nu ska det bli lite soffhäng och så laddar vi för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar