16 jan. 2017

Semlor och samtal

I morse när jag vaknade hade jag oro i kroppen och det var motvilligt jag klev ur sängen men dagen artade sig bra och oron ersattes fort av mycket bättre känslor. Jag fick t ex veta att jag vunnit ett av priserna i Järbos fototävling av adventssockorna. Jätteroligt! Sedan fortsatte det med en mötesbokning som gick oväntat lätt, fina kuddfodral nedsatta med 30% på reapriset och en god och trevlig fika med en kär vän. Hon bjöd på smaskig semla och intressanta tankar och djupsinniga funderingar och jag gillar alltsammans!
Det är härligt att kunna spegla sig i vänner, att få tänka högt och höra sina egna frågor och svar sagda rakt ut i luften. De låter alltid annorlunda när man hör dem högt än när de tänks tysta inne i huvudet på något konstigt sätt. Lösningar och svar ligger liksom närmre när orden sägs till någon annan. 
Då och då kommer en lösning fram på ett helt annat problem och en insikt som man inte visste att man hade blir plötsligt klar och tydlig. Idag kom jag på en sak om mig själv som jag inte tänkt på förut, något jag ska fundera lite mer på och försöka formulera för mig själv och kanske dyker tanken upp här i bloggen så småningom. Vissa tankar måste få ta tid att tänka.  
Intressant är också de randiga sockorna. 

Jag är nu inne på andra paret randiga sockor av det pastellfärgade garnet och nystanet med starkt lila, rött och orange. Än så länge har inte orange trätt in på scenen men det blir nog en orange fot på den pågående sockan som mest är rosa och röd. Hittills är ingen färgkombination ful så magin fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar